رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: وضعیت خدمات رسانی پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک استان مناسب است

12:02 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۷۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: وضعیت خدمات رسانی پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک استان مناسب است
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: گزارش‌های ارائه شده توسط مدیران کل پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک استان امیدوارکننده است.

خبرگزاری میزان- مدیران کل پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با حضور در دادگستری کل استان با رییس کل دادگستری خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار محمدجعفر عبدالهی ضمن تشکر از حضور مدیران کل پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: گزارشات ارائه شده از روند کار در پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک استان نشان می‌دهد ارائه خدمات در این ادارات امیدوار کننده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی  بیان داشت: مجموعه سند تحول و تعالی قوه قضائیه و برنامه‌های ابلاغی از سوی قوه، تکالیفی را بر عهده هریک از سازمان‌های تابعه گذاشته که بایستی با همکاری سایر سازمان‌ها به صورت دقیق انجام شود.

عبدالهی ادامه داد: اعتباراتی که از طرف قوه به هریک از سازمان‌ها اختصاص داده شده را با جدیت دنبال خواهیم کرد و درخصوص اعتباراتی که از محل مصوبات قوه مجریه به هریک از سازمان‌ها تعلق می‌گیرد باید از طرف خود سازمان جهت جذب آن اقدام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمبود نقشه بردار در استان درصورت امکان با بخش خصوص قرارداد منعقد شود تا کمبود نقشه بردار موجب کندی در روند سند دار کردن اراضی نشود.

وی ادامه داد: در کاداستر اراضی ملی، اراضی زراعی و دستگاه‌های دولتی وضعیت رضایت بخش است و با شناسایی اراضی دولتی فاقد سند و سندار کردن آن‌ها می‌توان این روند را سرعت بخشید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان به ارائه گزارشی از عملکرد ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه اول کشور در ۳ شاخص املاک، اسناد و ثبت شرکت‌ها را به دست آوردیم و در سال ۱۴۰۲ نیز در شاخص املاک و کاداستر رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

محمدزاده بیان دادشت: کاداستر اراضی ملی در استان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شد و دستگاه‌های دولتی که جهت صدور سند املاک مراجعه کرده اند کار بصورت ۱۰۰ درصد انجام گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ادامه داد: درکاداستر ارضی کشاوری ۶۰ درصد پیشرفت داشته ایم و ۱۰۰ درصد اسناد خزانه نیز سند شده است.

محمدزاده از دادگستری کل استان جهت تعامل و همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک استان تشکر نمود و به بیان برخی از مشکلات و موانع موجود در این اداره کل اشاره کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان  بیان داشت: در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مرکز پزشکی قانونی داریم که در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس و فردوس کار بصورت کامل انجام می‌گردد و جهت کالبد شکافی نیاز به انتقال جسد به مرکز دیگر نیست.

توکلی یکی از مهمترین مشکلات این اداره را کمبود پزشک دانست و ادامه داد: در کل استان ۳ پزشک رسمی داریم که باتوجه به حجم بالای کار با امضای قرارداد با چند پزشک در استان این کمبود را تا حدی برطرف کردیم تا ارائه خدمات سرعت مطلوبی بگیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها جهت افتتاح چند ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان انجام شده است که امیدواریم در سال جاری به سرانجام برسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *